BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Wednesday, March 25, 2009

Kings Speech

MY FELLOW CITIZENS.....

To all who have fought bravely in the spm war,and win......
lets us cheers today.
and lets us too,beware.
for the challanges that will come is greater.
if you failed to beware,then ur greatest effort will be useless.
and u must always remember,that pride comes before a fall.

to all who have fought bravely,and loose....
maybe this battlefield isnt yours.
but all of u have shown the spirit of a true fighter.
never gives up until the last drop of blood.
remember,there are still many battlefields out there...
so be prepared...
may other battlefield be yours...

all of u are my knights..
who fought to build a better world for the next generation.
remember,we do not own this land...
we borrows it from our next generation...

Saturday, March 21, 2009

wow!!!

way to go musoddiq!
u managed to wake up as late as

1.30 pm!!!

Wednesday, March 18, 2009

GPS SEKOLAH TERER....

GPS

langkawi - 1.4041
taiping - 1.5391
PC - 1.5439
TGB - 1.6865
alor gajah - 1.9326
beseri - 2.0873

credits to adibalala...

Monday, March 16, 2009

apabila SODIUM melamar CHLORINE...

1. Bergema seluruh kampung pukulan kompang yang mengiring pengantin baru. Maklumlah sudah menjadi tradisi orang Melayu untuk berbuat demikian, terutama di sebuah kampung kecil, yang jarang mengadakan kenduri kahwin. Masa ini orang kampung bersosial membantu antara satu sama yang lain. Keperluan yang asalnya unutk memberitahu masyarakat tentang adanya penikahan, telah dijadikan satu kemestian. Begitu kuat oang kampung mendokong adat sehingga berani mengatakan ‘Biar mati anak jangan mati adat’.

2. Bagaimanapun majlis persandingan seperti biasa diserikan dengan janji Melayu. Kampung yang tak ada traffik jam itu turut mengikut adat terlambat dan tidak menepati janji waktu. Merungutlah tuan rumah yang menerima pengantin lelaki datang bertandang. Tetamu-tetamu telah lama menunggu kedatangan pengantin lelaki yang dikatakan memberikan hantaran agak mahal berbanding apa yang selalu di dengar di kampung itu.

3. Sodium berasal dari keluarga yang agak ganas (highly reactive element) di dalam carta TOE (Table of Element). Bhg 6 tahap 3. Litium adiknya dan Potassium abangnya dari keluarga Alkali Metal, semua mempunyai sifat keganasan yang sama. Pantang sekali dicampurkan dengan air, bertindakbalas mereka dengan ganasnya. Sodium dengan pengenalan diri Atomic Number 11, mempunyai 8 elektron di bahagian dalam orbit dan 3 elektron di orbit luar sekali. 3 elektron inilah yang sentiasa menunggu pasangannya yang bersetuju untuk dilamar dan menjadikan 3 elektron menjadi hantarannya.

4. Chlorine pula berasal dari keluarga yang beracun. Dengan nombor pengenalan Atomic number 17, keluarga Chlorine termasuk Fluorine dan Bromine yang kesemuanya mempunyai keistimewaan sebagai pembersih kekotoran. Gas hijau pucat ini 2.5 kali lebih berat dari angin dan banyak disalah-gunakan untuk peperangan selain dari menjadi bahan utama pembersih air minuman pada kadar tertentu. Clorine juga dikatakan boleh memyebabkan pengurangan lapisan ozone yang boleh menyebabkan pemanasan global.

5. Kedua-dua element ini adalah dari 117 chemical element yang membentuk TOE. Perlu diingatkan di sini, tiada matter (jirim, jisim) yang ada di dunia ini yang tidak dibentuk dari 117 chemical element ini, termasuklah manusia.Sesuatu yang agak susah juga untuk mereka yang tidak mempelajari kimia, bahawa alam ini dibentuk sepenuhnya hanya dari 117 chemical element yang asas. Dari 117 elements inilah berbilion jenis mahluk dicipta oleh Allah melalui Allah Selection seperti yang di terangkan oleh teori Darwin dan teori Big Bang.

6. Apabila Sodium melamar Chlorine maka hasilnya menjadi sebatian (compound, bonding) yang bernama Sodium Chloride (nama kimianya) dengan nama biasanya garam. Garam! Garam yang menjadi perasa utama dalam masakkan itu. Garam yang kita tidak boleh tinggalkan sebagai penyedap sehinggalah ada yang menghidap darah tinggi.

Monday, March 9, 2009

SPM oii!!!



berdebar2 aku!!!!









benda ni yang akan menjadi batu lompatan masa depan aku...







samaada aku boleh masuk U....








samaada aku akan berjaya dalam hidup...









miliki rumah besar dan isteri idaman.....







atau....hidup melarat di masa hadapan!!!







aku sudah berusaha gigih.....







jadi...AKU MESTI YAKIN!!!






SPM 2008,HERE I COME!!!